WEBMAIL
  • ћир / lat
  • International
logo
Menu
  • Почетна
  • О нама
    • Основни подаци
    • Одсек Ниш
    • Акредитациони материјал
    • Политика квалитета
    • Акта Академије
    • Акта Одсека Ниш
    • Научно истраживачки рад
    • Пројекти
    • Наставно особље
    • Ненаставно особље
    • Алумни
    • Портфолио
    • Галерија
    • Распоред просторија
    • Close
  • Студије
    • Основне струковне студије
      • novodugmeСтруковни васпитач за рад са децом предшколског узраста
      • novodugmeРачунарско-комуникационе технологије и системи
      • novodugmeАрхитектура
      • novodugmeИндустријско инжењерство
      • novodugmeГрађевинско инжењерство
      • Друмски саобраћај
      • Инжењерство заштите животне средине
      • Комуникационе технологије
      • Савремене Рачунарске технологије
      • Close
    • Мастер струковне студије
      • novodugmeУправљање отпадом
      • Мултимедијалне комуникационе технологије
      • Информационе технологије и системи
      • Друмски саобраћај и транспорт
      • Производно-информационе технологије
      • Грађевинске конструкције и управљање изградњом
      • Close
    • Стари наставни програм
    • Close
  • УПИС 2025
  • Међународна сарадња – IRO
  • Инфо кутак
  • Студентски сервис
    • УПУТСТВО Office365/СтуидИС
    • Студенти ментори
    • Студентски парламент
    • Календар рада
    • Распоред
      • Распоред наставе
      • Распоред испита
      • Распоред консултација
      • Распоред по просторијама
      • Close
    • Стручна пракса
    • Студентска служба
    • Скриптарница
    • Библиотека
    • Обавештење о увиду јавности завршних радова
    • Обавештење о увиду јавности завршних мастер радова
    • Јaвне одбране радова
    • Ценовник услуга
    • Преузимање докумената
    • Каријерно вођење
    • Close
  • Контакт

Струковни васпитач за рад са децом предшколског узраста

Студијски програм акредитован 2025. год.
КОМПЕТЕНЦИЈЕ
ЦИЉЕВИ
ИСХОДИ
КОМПЕТЕНЦИЈЕ

– Сврха студијског програма је образовање васпитача за професију васпитача деце предшколског узраста.
– Стечене компетенције ће омогућити будућим васпитачима креативно и рефлексивно деловање у пракси, посвећеност васпитању и образовању предшколске деце, спремност да граде односе и сарађују са децом, родитељима, осталим васпитачима и стручним кадровима, локалном заједницом, умеће да користе ресурсе у вртићу и изван њега за учење и подстицање дечјег развоја, поштоваће права на различитост и особеност деце и родитеља и примењиваће начела инклузивног образовања.
– Студијски програм представља једну интегрисану и избалансирану целину, која омогућава стицање теоријских знања као и стручних вештина и искустава неопходних за професионално извршавање сложене и  све захтевније улоге васпитача у предшколској установи.
– Поред тога, овај програм, омогућава будућим васпитачима и професионално ангажовање у другим институцијама које се на различите начине баве децом (центри за учење и развој различитих усмерености).

ЦИЉЕВИ

– У одређивању циљева пошло се од стратешких праваца развоја предшколског васпитања и образовања ‒ Стратегија развоја образовања и васпитања у РС до 2030, Основе програма предшколског васпитања и образовања – Године узлета и Правилник о стандардима компетенција за професију васпитача и његовог професионалног развоја.
– Основни циљ студијског програма је оспособљавање студената за самостално праћење стручне-релевантне литературе, успешну комуникацију у области раног васпитања и образовања са стручним особама других профила и стручно тумачење и објашњавање феномена у области развоја и понашања деце на раним узрастима.
– Циљ студијског програма је и да оспособи будуће васпитаче да примењују знања која ће им омогућити доношење одговарајучих одлука, решавање типичних проблема у раду са децом предшколског узраста и њиховој превенцији, применом вештина успостављања повољне психо-социјалне климе у групи и конструктивног усмеравања и организовања дечјих активности у најбољем интересу њиховог развоја.
– Циљ програма је да студенти током овладавања потребним знањем и професионалним вештинама развијају и креативан приступ професионалним задацима, као и критички и самоевалуативни однос према сопственом раду, односно да развијају одговарајуће професионалне ставове и етику струке, као и компетенције потребних за тимски рад и различите видове сарадње и партнерства.

ИСХОДИ

– Студијски програм омогућава студентима да стекну опште компетенције неопходне за континуирано учење и усавршавање, комуникацију, размену знања и искустава и сарадњу са другим стручњацима у области образовања, како у земљи тако и у иностранству, као и за сарадњу са другим значајним партнерима у васпитно-образовном процесу, пре свега са родитељима деце и решавају сложене проблеме на иновативан, креативан начин који доприноси развоју предшколског васпитања и образовања.
– Студијски програм подржава стицање низа специфичних професионалних компетенција усклађених са савременим захтевима професије.
– Добро познавање карактеристика и законитости дечјег развоја, теорија учења и могућности њихове примене у области раног васпитања и учења деце, познавање потреба заједничких свој деци и посебних потреба одређених група деце, нарочито оних из друштвно осетљивих категорија.
– По савладавању студјског програма за образовање васпитача деце предшколског узраста, од будућег васпитача се очекује да познаје систем предшколског васпитања и образовања у Србији и европским земљама, посебно принципе, циљеве, исходе предшкослког образовања и васпитања, као и да познаје и разуме актуелне програме.

  • Видео канал
  • Скриптарница
  • Библиотека
  • Календар рада
  • Инфо кутак
  • Контакт
  • Судентска служба
  • Јaвне одбране радова
  • Акта Одсека Ниш
  • Одсек Ниш

embed maps

Copyright © 2017 - Powered by VTŠ Apps Team.