– У поступку акредитације –
– Сврха студијског програма је образовање васпитача за професију васпитача деце предшколског узраста.
– Стечене компетенције ће омогућити будућим васпитачима креативно и рефлексивно деловање у пракси, посвећеност васпитању и образовању предшколске деце, спремност да граде односе и сарађују са децом, родитељима, осталим васпитачима и стручним кадровима, локалном заједницом, умеће да користе ресурсе у вртићу и изван њега за учење и подстицање дечјег развоја, поштоваће права на различитост и особеност деце и родитеља и примењиваће начела инклузивног образовања.
– Студијски програм представља једну интегрисану и избалансирану целину, која омогућава стицање теоријских знања као и стручних вештина и искустава неопходних за професионално извршавање сложене и све захтевније улоге васпитача у предшколској установи.
– Поред тога, овај програм, омогућава будућим васпитачима и професионално ангажовање у другим институцијама које се на различите начине баве децом (центри за учење и развој различитих усмерености).
– У одређивању циљева пошло се од стратешких праваца развоја предшколског васпитања и образовања ‒ Стратегија развоја образовања и васпитања у РС до 2030, Основе програма предшколског васпитања и образовања – Године узлета и Правилник о стандардима компетенција за професију васпитача и његовог професионалног развоја.
– Основни циљ студијског програма је оспособљавање студената за самостално праћење стручне-релевантне литературе, успешну комуникацију у области раног васпитања и образовања са стручним особама других профила и стручно тумачење и објашњавање феномена у области развоја и понашања деце на раним узрастима.
– Циљ студијског програма је и да оспособи будуће васпитаче да примењују знања која ће им омогућити доношење одговарајучих одлука, решавање типичних проблема у раду са децом предшколског узраста и њиховој превенцији, применом вештина успостављања повољне психо-социјалне климе у групи и конструктивног усмеравања и организовања дечјих активности у најбољем интересу њиховог развоја.
– Циљ програма је да студенти током овладавања потребним знањем и професионалним вештинама развијају и креативан приступ професионалним задацима, као и критички и самоевалуативни однос према сопственом раду, односно да развијају одговарајуће професионалне ставове и етику струке, као и компетенције потребних за тимски рад и различите видове сарадње и партнерства.
– Студијски програм омогућава студентима да стекну опште компетенције неопходне за континуирано учење и усавршавање, комуникацију, размену знања и искустава и сарадњу са другим стручњацима у области образовања, како у земљи тако и у иностранству, као и за сарадњу са другим значајним партнерима у васпитно-образовном процесу, пре свега са родитељима деце и решавају сложене проблеме на иновативан, креативан начин који доприноси развоју предшколског васпитања и образовања.
– Студијски програм подржава стицање низа специфичних професионалних компетенција усклађених са савременим захтевима професије.
– Добро познавање карактеристика и законитости дечјег развоја, теорија учења и могућности њихове примене у области раног васпитања и учења деце, познавање потреба заједничких свој деци и посебних потреба одређених група деце, нарочито оних из друштвно осетљивих категорија.
– По савладавању студјског програма за образовање васпитача деце предшколског узраста, од будућег васпитача се очекује да познаје систем предшколског васпитања и образовања у Србији и европским земљама, посебно принципе, циљеве, исходе предшкослког образовања и васпитања, као и да познаје и разуме актуелне програме.