– Svrha studijskog programa je obrazovanje vaspitača za profesiju vaspitača dece predškolskog uzrasta.
– Stečene kompetencije će omogućiti budućim vaspitačima kreativno i refleksivno delovanje u praksi, posvećenost vaspitanju i obrazovanju predškolske dece, spremnost da grade odnose i sarađuju sa decom, roditeljima, ostalim vaspitačima i stručnim kadrovima, lokalnom zajednicom, umeće da koriste resurse u vrtiću i izvan njega za učenje i podsticanje dečjeg razvoja, poštovaće prava na različitost i osobenost dece i roditelja i primenjivaće načela inkluzivnog obrazovanja.
– Studijski program predstavlja jednu integrisanu i izbalansiranu celinu, koja omogućava sticanje teorijskih znanja kao i stručnih veština i iskustava neophodnih za profesionalno izvršavanje složene i sve zahtevnije uloge vaspitača u predškolskoj ustanovi.
– Pored toga, ovaj program, omogućava budućim vaspitačima i profesionalno angažovanje u drugim institucijama koje se na različite načine bave decom (centri za učenje i razvoj različitih usmerenosti).
– U određivanju ciljeva pošlo se od strateških pravaca razvoja predškolskog vaspitanja i obrazovanja ‒ Strategija razvoja obrazovanja i vaspitanja u RS do 2030, Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta i Pravilnik o standardima kompetencija za profesiju vaspitača i njegovog profesionalnog razvoja.
– Osnovni cilj studijskog programa je osposobljavanje studenata za samostalno praćenje stručne-relevantne literature, uspešnu komunikaciju u oblasti ranog vaspitanja i obrazovanja sa stručnim osobama drugih profila i stručno tumačenje i objašnjavanje fenomena u oblasti razvoja i ponašanja dece na ranim uzrastima.
– Cilj studijskog programa je i da osposobi buduće vaspitače da primenjuju znanja koja će im omogućiti donošenje odgovarajučih odluka, rešavanje tipičnih problema u radu sa decom predškolskog uzrasta i njihovoj prevenciji, primenom veština uspostavljanja povoljne psiho-socijalne klime u grupi i konstruktivnog usmeravanja i organizovanja dečjih aktivnosti u najboljem interesu njihovog razvoja.
– Cilj programa je da studenti tokom ovladavanja potrebnim znanjem i profesionalnim veštinama razvijaju i kreativan pristup profesionalnim zadacima, kao i kritički i samoevaluativni odnos prema sopstvenom radu, odnosno da razvijaju odgovarajuće profesionalne stavove i etiku struke, kao i kompetencije potrebnih za timski rad i različite vidove saradnje i partnerstva.
– Studijski program omogućava studentima da steknu opšte kompetencije neophodne za kontinuirano učenje i usavršavanje, komunikaciju, razmenu znanja i iskustava i saradnju sa drugim stručnjacima u oblasti obrazovanja, kako u zemlji tako i u inostranstvu, kao i za saradnju sa drugim značajnim partnerima u vaspitno-obrazovnom procesu, pre svega sa roditeljima dece i rešavaju složene probleme na inovativan, kreativan način koji doprinosi razvoju predškolskog vaspitanja i obrazovanja.
– Studijski program podržava sticanje niza specifičnih profesionalnih kompetencija usklađenih sa savremenim zahtevima profesije.
– Dobro poznavanje karakteristika i zakonitosti dečjeg razvoja, teorija učenja i mogućnosti njihove primene u oblasti ranog vaspitanja i učenja dece, poznavanje potreba zajedničkih svoj deci i posebnih potreba određenih grupa dece, naročito onih iz društvno osetljivih kategorija.
– Po savladavanju studjskog programa za obrazovanje vaspitača dece predškolskog uzrasta, od budućeg vaspitača se očekuje da poznaje sistem predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Srbiji i evropskim zemljama, posebno principe, ciljeve, ishode predškoslkog obrazovanja i vaspitanja, kao i da poznaje i razume aktuelne programe.