Savladavanjem programskog sadržaja studijskog programa master strukovnih studija Multimedijalne komunikacione tehnologije, student unapređuje postojeće kompetencije stečene na osnovnim studijama i stiče nove koje zahtevaju viši nivo znanja, veština i sposobnosti neophodne za kvalitetno obavljanje poslova u oblasti multimedijalnih komunikacionih tehnologija.
Opšte kompetencije svršenog studenta master strukovnih studija Multimedijalnih komunikacionih tehnologija su:
- sposobnost prikupljanja, sistematizovanja i procenjivanja bitnih informacija i podataka iz različitih oblasti elektrotehničkog i računarskog inženjerstva, a naročito multimedijalnih komunikacija;
- kreativno adresiranje i rešavanje problema iz pomenute oblasti na inovativan i kreativan način;
- planiranje i realizacija primenjenih istraživanja u oblasti multimedijlanih komunikacija, praćenje razvoja i usvajanje novih znanja i tehnologija;
- kritičko razmišljanje i donošenje odluke na bazi sprovedenih analiza i sinteza rezultata odgovarajućih istraživanja;
- primena složenih metoda, instrumenata i uređaja relevantnih za oblast multimedijalnih komunikacionih tehnologija;
- upravljanje i vođenje složene komunikacije, interkacije i saradnje sa drugima;
- nadgledanje radova i vrednovanje rezultata drugih radi unapređivanja postojeće prakse;
- razumevanje pravnih, etičkih i socijalnih implikacija koje imaju projekti multimedijalnog inženjerstva.
Savladavanjem programskih sadržaja na studijskom programu, student unapređuje i stiče sledeće predmetno-specifične kompetencije:
- kreiranje, priprema, obrada i prenos multimedijalnih sadržaja;
- održavanje, eksploatacija i instalacija multimedijalnih i komunikacionih podsistema i sistema, što se ogleda kroz osposobljenost za brzo i efikasno instaliranje, upravljanje i rešavanje konkretnih praktičnih problema u ovoj oblasti;
- obezbeđivanje zaštite multimedijalnih sistema komunikacija;
- obezbeđivanje zaštite i skladištenja različitih multimedijalnih sadržaja;
- procenjivanje efikasnosti i pouzdanosti servisa koje nude multimedijalni komunikacioni sistemi na osnovu objektivnih i subjektivnih indikatora performansi;
- praćenje i unapređivanje standarda u oblasti multimedijlanih komunikacija;
- efikasno funkcionisanje u multidisciplinarnom okruženju;
- planiranje i koordinisanje projektima, kao i primena pravnih, etičkih i socijalnih implikacija koje imaju projekti multimedijalnog inženjerstva.
Opšti ciljevi master strukovnih studija Multimedijalne komunikacione tehnologije usklađeni su sa ciljevima visokog obrazovanja utvrđenih zakonom, kao i aktima Akademije tehničko-vaspitačkih strukovnih studija. Opšti ciljevi su usaglašeni sa odgovorajućim kvalifikacijama koje studenti stiču u vidu opštih i stručnih znanja, sposobnosti i veština koje su potrebne za njihovo uključivanje u radni proces i za kvalitetno obavljanje strukovne delatnosti iz područja multimedijalnih komunikacionih tehnologija. Opšti ciljevi master strukovnh studija Multimedijalne komunikacione tehnologije su:
- obrazovni proces u skladu sa najvišim standardima i usklađenost sa postavkama Bolonjskog procesa;
- obrazovanje orjentisano ka studentima, njihovim stvarnim mogućnostima i sposobnostima učenja;
- podsticanje individualnog sistematskog učenja studenata kroz samostalni i grupni rad;
- veliki izbor programskih sadržaja kroz izbor predmeta iz grupe izbornih predmeta;
- fleksibilna organizacija studija po želji svakog studenta (prilagođavanje programskog sadržaja studija afinitetima studenta, ali uz zadržavanje obima stručnih znanja koje osiguravaju programsko jezgro studija).
Posebni ciljevi ovog studijskog programa orjentisani su ka sticanju novih saznanja, proširenju znanja i veština stečenih na osnovnim strukovnim ili akademskim studijama i ovladavanju istim iz oblasti multimedijalnih komunikacionih tehnologija. Osnovni zadatak je osposobiti studenta da svoja znanja primeni u novom ili nepoznatom okruženju u širim ili multidisciplinarnim oblastima u kojima multimedijalne komunikacione tehnologije imaju adekvatnu primenu. Na taj način studenti će steći osnov za razvoj kritičkog razmišljanja i primenu znanja u praksi, ovladaće potrebnim veštinama i biće sposobni da integrišu znanja iz oblasti komunikacionih tehnologija, računarstava i multimedijalnih tehnologija. Posebni ciljevi master strukovnih studija Multimedijalne komunikacione tehnologije su:
- ovladavanje pojmovima iz oblasti multimedijalnih komunikacionih tehnologija;
- usvajanje znanja o specifičnostima digitalnih multimedijalnih signala, digitalnoj obradi signala, kodovanju, modulacijama, kompresiji i skladištenju podataka;
- osposobljavanje studenata da realizuju i razumeju specifičnosti prenosa različitih multimedijalnih signala preko žičanih i bežičnih komunikacionih kanala;
- osposobljavanje studenata za merenje, održavanje i reparaciju multimedijalnih komunikacionih sistema;
- osposobljavanje studenata da analiziraju i ocenjuju kvalitet usluge koji se nudi krajnjim korisnicima multimedijalnih servisa i da na bazi različitih kriterijuma definišu i odaberu najbolje rešenje, odosno opciju;
- osposobljavanje studenata da samostalno prate razvoj tehnike i trendova u oblasti, da razviju sposobnost kritičkog razmišljenja i povezivanja stvari u logičku celinu uočavajući uzročno-posledične veze i time steknu osnov za istraživanje i razvoj u oblasti multimedijalnog inženjerstva.
Stečena znanja, veštine i stavovi omogući će studentima da uspešno rešavaju praktične probleme iz oblasti multimedijalnih komunikacionih tehnologija u privrednim društvima i javnim ustanovama. Postavljeni ciljevi studijskog programa se periodično preispituju i usklađuju sa kretanjima u društvu i pravcima razvoja tehničko-tehnoloških nauka. Na bazi postavljenih ciljeva, jasno su definisani i ishodi studijskog programa na osnovu kojih je urađen i ceo kurikulum studijskog programa Multimedijalne komunikacione tehnologije.
Opšte kompetencije svršenog studenta master strukovnih studija Multimedijalnih komunikacionih tehnologija su:
- sposobnost prikupljanja, sistematizovanja i procenjivanja bitnih informacija i podataka iz različitih oblasti elektrotehničkog i računarskog inženjerstva, a naročito multimedijalnih komunikacija;
- kreativno adresiranje i rešavanje problema iz pomenute oblasti na inovativan i kreativan način;
- planiranje i realizacija primenjenih istraživanja u oblasti multimedijlanih komunikacija, praćenje razvoja i usvajanje novih znanja i tehnologija;
- kritičko razmišljanje i donošenje odluke na bazi sprovedenih analiza i sinteza rezultata odgovarajućih istraživanja;
- primena složenih metoda, instrumenata i uređaja relevantnih za oblast multimedijalnih komunikacionih tehnologija;
- upravljanje i vođenje složene komunikacije, interkacije i saradnje sa drugima;
- nadgledanje radova i vrednovanje rezultata drugih radi unapređivanja postojeće prakse;
- razumevanje pravnih, etičkih i socijalnih implikacija koje imaju projekti multimedijalnog inženjerstva.
Savladavanjem programskih sadržaja na studijskom programu, student unapređuje i stiče sledeće predmetno-specifične kompetencije:
- kreiranje, priprema, obrada i prenos multimedijalnih sadržaja;
- održavanje, eksploatacija i instalacija multimedijalnih i komunikacionih podsistema i sistema, što se ogleda kroz osposobljenost za brzo i efikasno instaliranje, upravljanje i rešavanje konkretnih praktičnih problema u ovoj oblasti;
- obezbeđivanje zaštite multimedijalnih sistema komunikacija;
- obezbeđivanje zaštite i skladištenja različitih multimedijalnih sadržaja;
- procenjivanje efikasnosti i pouzdanosti servisa koje nude multimedijalni komunikacioni sistemi na osnovu objektivnih i subjektivnih indikatora performansi;
- praćenje i unapređivanje standarda u oblasti multimedijlanih komunikacija;
- efikasno funkcionisanje u multidisciplinarnom okruženju;
- planiranje i koordinisanje projektima, kao i primena pravnih, etičkih i socijalnih implikacija koje imaju projekti multimedijalnog inženjerstva.
Očekivani ishod učenja je obrazovanje visokokvalitetnih i svestranih inženjera u oblasti multimedijalnih tehnologija u skladu sa potrebama privrede, ekonomije i društva u celini uz primenu visoko postavljenih standarda kvaliteta nastave.